بررسی بازی Resident Evil 2 Remake که در اینجا قصد یک نقد و بررسی کاملا متفاوت و از یک زاویه دیگر برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم رزیدنت اویل ریمیک چه چیزی دارد که آن را به اثری موفق در مقایسه با خیلی از نسخه‌های جدید و مدرن بازی تبدیل می‌کند؟ جواب این سوال، فقط و فقط در یک کلمه یعنی «اصالت» خلاصه می‌شود.

اگر نگاهی ریشه‌ای به سری رزیدنت ایول داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که این مجموعه هرگز یک اثر اکشن نبوده است. رزیدنت ایول یعنی قدم زدن در محیط‌هایی که ترس و تهدیدی همیشگی در آن‌ها حضور دارد؛ حال این محیط می‌تواند عمارت اسپنسر، راهرو‌های تنگ اداره پلیس راکون سیتی، خیابان‌های بی‌روح و نمور این شهر یا حتی روستایی آلوده به ویروس در آفریقا باشد رزیدنت اویل ریمیک یک بازی با داشتن تمام ویژگی های اصیل این سری بازی هاست.

نسخه‌های موفق مجموعه با بردن ما به چنین محیط‌هایی، لذت چشیدن یک ترس و تنش فراموش‌نشدنی را به‌مان اعطا کرده‌اند اما پس از آن، مجموعه نسخه به نسخه به سمت اکشن‌تر شدن رفت تا جایی که مثلا در نسخه ششم، در تجربه‌ای کالاف دیوتی مانند که صرفا جای نیرو‌های نازی آن با زامبی‌ها عوض شده بود، با کریس اسلحه به دست می‌گرفتیم و خشاب خشاب گلوله را روی زامبی‌ها خالی می‌کردیم! این در حالی است که رزیدنت ایول، یعنی ترس ناشی از تمام شدن مهمات و روبه‌رو شدن با یک باس سرسخت با سلاحی مثل چاقو این موارد در سال 2019 دوباره جان گرفت و نمایان شد محیط بازی بسیار پر هیجان و ترسناک شد گلوله ها ارزش پیدا کردن دوباره و حفظ مهمات و ذخیره ان دوباره جانی تازه گرفت ترس از گرفتار شدن در دام زامبی ها بدون داشتن مهمات استرس وارد شده به شما را دو چندان میکند.

بازسازی رزیدنت ایول 2، شعار بازگشت به ریشه‌ها را که بارها در مورد این سری شنیده‌ایم به شکل درستی عملی می‌کند اما واقعیت امر این است شاید این سبک از رزیدنت اویل نسبت به گذشته دوباره به روزهای اوج خود رسیده است اما برای یک گیمیر قدیمی یا یک طرفدار قدیمی چیز جدید رخ نداده است حالا با ما باشید تا تمامی موارد را بررسی کنیم.

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake
بررسی بازی Resident Evil 2 Remake

محیط و گرافیک بازی

محیط بازی دقیقا همان محیط سال 1998 هست که کمی تغییرات جزئی داشته است ولی به اصل خود پایدار است و محیط تاریک و سردی در بعضی مواقع همراه با بارش باران یا نشتی آب که عمق فاجعه را قشنگ تر نمایش میدهد و حس نگرانی خاصی به گیمر القا میکند و حس هیجان در تمام وجود گیمر احساس میشود و این را میتوان مدیون پیشرفت در حوزه گرافیک بازی های جدید دانست گرافیک بازی واقعا عالی است و هر بیننده ای را خیره میکند و در بسیار از موارد تصاویر زنده بنظر میرسند مخصوصا اگر بازی را با کیفیت اولترا اچ دی یا 4K اجرا کنید برای افراد سن پایین که هیچ تجربی از سری های قدیمی و کلاسیک رزیدنت اویل ندارند واقعا عالی هست و کاملا در بازی قرق خواهند شد اما برای گیمرهای قدیمی رزیدنت اویل فقط یه بازی پر گرافیک و تقلیدی محسوب میشود بدون هیچ نوآوری جدید من خودم وقتی بازی رو انجام دادم فقط احساسم این بود که دارم همون رزیدنت اویل سال 1998 رو با گرافیک بالا انجام میدم که اصلا واسم تازگی نداشت.

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake

گیم پلی بازی

گیم پلی بازی که شباهت زیادی به رزیدنت اویل 4 دارد و چند ویژگی از رزیدنت اویل ها را با هم ترکیب کرده اند مثلا گرفتن فلش بنگ یا نارجک در داخل دهان زامبی که در رزیدنت اویل زیرو یا رزیدنت اویل ریمیک وجود داشت و به سبک کلاسیک ساخته شده بود از تنها ویژگی جدید بازی حرکت با اصلحه است که متوانید در حال حرکت شلیک نیز بکنید انصافا این یکی رو جدید اضافه کرده اند که خیلی از طرفدارهای این ژانر از سالها پیش به این موضوع اشاره کرده اند نکات طنز ماجرا رو میتوان در مبارزه با ویلیام بریکن و اقای ایکس تجربه کرد.

لیون یا کلیر بدون داشتن هیچگونه استرسی با خیال راحت در حال فرار یا مبارزه هستند و هیچ دست پاچگی به انها دست نمیدهد در چنین شرایطی که با یک موجود ناشناخته مواجه میشوند اما در واقعیت حتی قویترین و ماهر ترین افراد هم ممکن است از یک شوخی ناگهانی کنترل خود راز دست بدهند چه برسد به یک افسر تازه کار که اولین روز خدمتش است این موضوع خیلی جالب جلوه میکند مگه نه این که یک انسان در برخورد اول با ویلیام بریکن جهش یافته خیلی راحت به مبارزه بپردازد و خیلی ریلکس نه خشابی از دستش رها شود و نه اسلحه ای نکات طنز دیگر وجود باکس حامل ایتم هاست که در اتاق های رست استفاده شده است و سیستم ذخیره بازی به روش تایپ  قدیمی واقعا فازت چی هست کپکام دنبال چی هستی بعضی از بازی ها سبکی سینماتیک دارند که نزدیک بودن به واقعیت برای انها خیلی ضروری است رزیدنت اویل نیز جزو این دسته میباشد و باید تا حد امکان به واقعیت نزدیک باشد.

من 10 ساله بودم اویل 2 بازی کردم این سیستم مزخرف خوردن گل و اسپری و تایپ بود با اون جعبه مسخره که در ان زمان قابل قبول بود الانم که سی سالمون شده این سیستم مسخره هنوز وجود دارد کپکام در این شماره پیشرفت داشت و تازه رسید به سال 1998 اما بازی 2019 باید این امکانات را داشته باشه فروش بالای این شماره چیزی نبود جز سو استفاده از یک بازی تقلیدی که بیست سال پیش ساخته شده است من دوست دارم همون خاطره ای قشنگی رو که از بازی های کلاسیک رزیدنت اویل دارم رو داشته باشم همون بازی ها در این سبک کافی هستند و ساخت شماره های تقلیدی از روی انها فقط باعث تخریب و عقب ماندگی کپکام میشود.

نمونه یک مبارزه جذاب در رزیدنت اویل 4 که یک طراحی هیجان انگیز از یک باس عالی در کارنامه خود به ثبت رسانیده است در زیر وجود دارد و با گذشت چیزی حدود 15 سال هنوز هم حرف های زیادی برا گفتن دارد ما در رزیدنت اویل 4 پیشرفت رو تجربه کردیم اونم از نوع مثبت یعنی نسبت به اویل های قبلی خیلی جالب تر به نظر میرسید اما با گذشت زمان این پیشرفت تبدیل به پس رفت شد و حالا با ساخت رزیدنت اویل 2 ریمیک برگشیتیم به سال 1998 واقعا باید الان شاهد این بازی باشیم!!؟

در رزیدنت اویل ریمیک خبری از استفاده از کلید های میانبر وجود نداره که در رزیدنت اویل 4 بسیار از این کلید ها برای بالا بردن هیجان در بازی استفاده شده است و پلیر همیشه باید هواسش به بازی باشه که همین امر باعث این شده است که اولین اشتباه اخرین اشتباه باشد این کلید ها که به صورت زدن دو کلید با هم هست هیجان خاصی رو به بازی القا میکنه و انصافا در زمان خود یک شاهکار و نوآوری به حساب میشد.

شخصیت ها و کارکتر ها

نیازی نیست راجع به هیچ کدام از انها توضیحی داده شود همه چیز همان شخصیت های قدیمی هستند و تنها چیز جدیدی که میتوانم بگویم این هست کپکام کی میخوای دست از سر این کارکترهای تکراری دست برداری بخدا من پیر شدم این لیون اسکات کندی و ای دا وانگ هنوز بهم نرسیدن و توی صدتا شماره مسخره که بعد از اویل چهار زدی هر کدومشون ده ها بار مردن و دوباره برگشتن واقعا با دیدن هر کدومشون احساس بدی بهمون دست میده  با این شخصیت ها حیف 60 دلار پول که واسه پیش خرید بازی پرداخت شد مگه این شخصیت ها چه چیزی دارن که باید این همه از اونها شماره های جدید ساخته شود.

نکات طنز و دورغ بازی

اولین نکته که خیلی جالب هست؛وجود  چندتا مامور ویژه که هانک هم در جمع این مامورین ویژه هست و برای گرفتن  ویروس و انتقال ان به خارج از ازمایشگاه آمبرلا ماموریت پیدا کرده اند اینها بهترینها هستند که برای این ماموریت انتخاب شده اند میرن ویروس رو بر میدارن ویلیام تبدیل میشه به ک موجود ترسناک و خطرناک همشون رو میکشه و یک شهر تبدیل به زامبی میشه و جهان پهلوان لیون اسکات کندی در روز اول کاری میاد به راکون سیتی و ویلیام جهش یافته رو که هیچی مستر ایکس رو هم میکشه و سالم در میره و توی درگیرها کلمات طنزم به کار میبره نمونش میگه اوه تو با مردن مشکل داری فکرش رو کنید یک انسان در برابر یک همچین موجودی چه شانسی برای مبارزه داره ایا واقعا بدون هیچ  استرسی میشه با این موجود مبارزه کرد یادم میاد یک بازی بود به اسم dino crisis 1 که این قابلیت ها رو داشت یعنی توی درگیری ها سلاح از دست تون پرت می شد روی زمین اگر ضربه بد میخوردید از دایناسورها دچار خونریزی می شدید و باید حتما از یک نوع پانسمان خاص استفاده میکردید و کلی چیز دیگه که توی این بازی وجود داشت و سیستم جالبی بود که هیجان خاصی به بازی می داد،کل شهر با یک گاز شدن زامبی اما لیون کندی چنگ و گلوله هر چی میخوره با خوردن گیاه و اسپری کاملا سالم میشن واقعا راهی نداره یه سیستم واقع گرایانه تر برای یک بازی اونم در سال 2019 استفاده کرد.

  یک شهر به زامبی تبدیل میشن اصلا هیچ قرنطینه ای نداره و توی این عصر ارتباطات افسر جوان یک دفعه سر از وسط شهر پر از زامبی در میاره اونم روز اول کاری بخدا یه اتوبوس تصادف میکنه ده نفر زخمی میشن توی اخبار صدتا کشور اعلام میشه حالا یه شهر میشه زامبی هیچ کس نمیدونه و یه پلیس تازه کار سر از وسط شهر در میاره این داستان در سال 1998 قابل قبول بود اما نه در سال 2019 واقعا نا امید کننده است.شاید همه ما از بازی به سبک رزیدنت اویل توقع بیشتر از یک بازی داریم و به چشم فیلم به اون نگاه میکنیم و امیدوار هستیم کپکام در شماره های بعدی بیشتر به این نکات توجه کند.

اقای کندی و خانوم کلیر هر کدومتون توی بازی یک نفره صدتا زامبی را میکشن و  بدون اینکه به زامبی تبدیل بشن ولی یه شهر با کلی ادم همشون میشن زامبی یعنی این شهر ادم حرفه ای تر از این دو تا شخصیت نداشت پس پلیس های ویژه مارشال ها و سایر نیرو های امنیتی اندازه یک دختر بچه به اسم شری برکین نبودن که نتونستن زنده بمونن و این فقط لیون اسکات کندی هست که زنده میمونه و همه رو نابود میکنه.در هنگام شلیک گلوله از طرف انِت برکن یک صوتی سینمایی نیز وجود دارد چطور لیون کندی تمام قد جلوی ایدا وانگ را گرفته است و انِت به راحتی با ان حالت مجروح گلوله را دقیقا به ای دا میزند در نسخه 1998 این سکانس خیلی قابل درک تر و منطقی تر به نظر میرسید چرا که ای دا از پشت گلوله خورد و طبیعی تر به نظر میرسید.

ویدیو کامل سکانس های اصلی بازی

 

برچسب‌ها:,

2 دیدگاه برای “بررسی بازی Resident Evil 2 Remake”

    • سلام نه این بازی فقط سیر داستانی دارد احتمال دارد شاید در اینده مودهایی برای بازی عرضه شود که با نصب ان امکان انلاین بازی کردن یا مولتی پلیر وجود داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
X